De supermarktomzet is in de eerste vijf maanden van het jaar met 2,3 procent gestegen tot 14,8 miljard euro. Dat maakte het Centraal Bureau Levensmiddelenhandel (CBL) donderdag bekend. De organisatie merkte daarbij op dat de opbrengsten over heel 2014 uitkwamen op 34,3 miljard euro. Het CBL constateert dan ook dat 2015 een ”zonnig jaar” belooft te worden voor de Nederlandse supermarktbranche.

De consument gaat daarbij gemiddeld 2,7 keer per week boodschappen doen. Per maand worden in doorsnee 2,9 verschillende winkelformules bezocht. Uit een onderzoek blijkt volgens het CBL verder dat supermarktbezoekers loyale klanten zijn. Bij negatieve berichtgeving wisselt ”slechts 13 procent” van supermarkt. Dat aantal is hoger bij producten, daar wisselt de productkeuze bij slechte berichten met 36 procent.

Dagelijks doen 4 miljoen consumenten hun boodschappen in de ruim 4.300 supermarkten die het CBL vertegenwoordigt.

Bron: NU.nl, 18 juni 2015

Comments


Add Comment